Bagaikan Mendapat Tonik Tambahan

LIVERPOOL terus melebarkan rekod tanpa kalah di laman sendiri selepas menew4skan Wolverhampton Wanderes 4-0 dalam aksi Liga Perdana Inggeris (EPL) di Anfield, awal pagi tadi.

Kemenangan tersebut menyaksikan The Reds belum t3was dalam 65 perl4wanan EPL di laman sendiri dengan 10 kali seri.

Kali terakhir pasukan kendalian Jurgen Klopp itu t3was adalah pada 23 April 2017 ketika men3ntang Crystal Palace.

Catatan positif itu memastikan Liverpool berpeluang mempertahankan kejuaraan EPL dengan ketika ini berada di kedudukan kedua liga dengan 24 mata dibezakan jar!ngan gol dengan pasukan di kedudukan pertama, Tottenham Hotspur.

Bagi Klopp, Liverpool bagaikan mendapat tonik tambahan apatah lagi dengan kehadiran semula penyokong yang akan terus membuatkan pasukan itu bersemangat mempertahankan rekod tanpa kalah di laman sediri itu.

“Perl4wanan dan atmosfera ia sangat bagus. Mereka (penyokong) bermula dengan menyanyikan lagu ‘You’ll Never Walk Alone’. Ia satu perasaan yang sangat bagus selepas sekian lama.

“Keadaan tanpa penyokong ini sudah bermula sejak Februari dan kami menunggu keadaan untuk kembali normal. Saya tidak rasa kita menghargainya seperti ini sebelumnya. Ia amat menyentuh perasaan dan ia sangat menyentuh perasaan,” katanya.

Terdahulu, pihak Liga Perdana telah membenarkan seramai 2,000 penyokong untuk masuk ke stadium dalam fasa percubaan sebelum membenarkan lebih ramai penyokong hadir ke stadium.

Dalam perl4wanan itu, Mohamed Salah membuka tirai jar!ngan di pertengahan babak pertama sebelum Georginio Wijnaldum, Joel Matip serta jar!ngan sendiri Nelson Semedo memastikan tiga mata berharga buat Liverpool.

“Ada beberapa cab4ran sebelum perl4wanan dengan Wolves bermain sistem yang berbeza. Saya memberikan informasi kepada pemain cara memberikan tek4nan kepada law4n dan mereka berjaya melakukannya. Ia adalah keputusan terbaik kami ketika men3ntang Wolves,” kata Klopp.

Sumber-SH