Motivasi Buat Kpah Sherman

Alor Setar: Peny3rang prolif!k Kedah Kpah Sherman kini semakin meningkatkan momentum ketaj4mannya selepas j4ringan ‘sambil duduk’ yang dihasilkannya berjaya membantu Kedah mengut!p satu mata melalui aksi Liga Super men3ntang Penang FC di Stadium Bandaraya Pulau Pinang semalam.

Dalam aksi yang berkesudahan dengan seri 1-1 itu, peny3rang kelahiran Liberia ini turut mengakui dia dan pasukan tidak mahu mudah menyerah kalah dan pulang dengan tangan kosong walaupun rint4ngan beraksi dalam keadaan padang basah dan b3cak selepas hujan.

“Bukan perkara mudah apabila kami terpaksa beraksi dalam keadaan padang basah dan b3cak tambahan pula ketinggalan satu g0l di awal babak perl4wanan dan saya nekad terus berju4eng serta tidak menganggap perkara itu sebagai pengh4lang utama.

“Namun bekalan semangat tinggi yang ada dalam pasukan dengan sokongan padu semua pihak sebelum beraksi, kami terus cuba dan mencuba dengan bekerja ker4s membvru g0l hingga ke hujung minit akhir perl4wanan.

“Walaupun sekadar seri dengan g0l tercipta cuma pada minit ke-86, namun itu cukup untuk memberi motivasi yang terbaik buat saya dan pasukan untuk melangkah ke perl4wanan seterusnya bertemu PJ City FC pada 17 Mac ini dengan penuh semangat.” katanya.

Sherman juga sebelum ini membuktikan bisanya apabila menyumbang satu g0l menerusi larian pantas men3waskan pertahanan dan penjaga g0l ketika aksi men3ntang Sabah di Stadium Darul Aman selasa lalu.

“G0l sulung dan tiga mata pertama buat Kedah yang diperoleh pada perl4wanan lalu juga membuatkan bekalan semangat untuk saya bertambah yakin untuk terus menyumbang g0l dan saya bersyukur dapat melakukannya sekali lagi pada perl4wanan men3ntang Penang FC ini.

“Kombinasi saya, Kipre Tchetche dan barisan ser4ngan lain juga kini akan terus dipertingkatkan demi kejayaan seterusnya yang dirancang KDA FC.” katanya.

Sebagai penj4ring utama KDA FC, dia kini mer3kodkan jumlah dua g0l buat skuad Hijau Kuning, manakala rakan seperjuangannya Tchetche pula dengan sumbangan satu g0l melalui tiga perl4wanan setakat ini.

Sumber MH