Pengendali JDT Memang Akui Perkara Tersebut

Iskandar Puteri: “Bukan mudah untuk tew4skan Kedah Darul Aman FC (KDA FC) yang memiliki kekuatan tersendiri.”

Itu kata pengendali Johor Darul Ta’zim (JDT), Benjamin Mora yang mengakui barisan pemainnya berdepan tugas berat sebelum mencipta kemenangan 2-0 pada aksi Piala Sultan Ahmad Shah, di Stadium Sultan Ibrahim, kelmarin.

Katanya, skuad Lang Merah membariskan dua peny3rang import, Kpah Sherman dan Kipre Tchetche yang dianggap mampu beri tek4nan di benteng JDT dan bijak menghidu peluang untuk menc3maskan gawang mereka.

“Tapi kami membuat persiapan rapi dan turun dengan pemain lebih tersusun dan setiap pemain tahu tugas harus mereka lakukan malah kurang membuat kesilapan yang membolehkan pasukan l4wan ambil kesempatan.

“Kami tidak bernasib baik apabila gagal menj4ringkan gol awal selepas percubaan Leandro (Velazquez) dan Gonzalo (Cabrera) terkena palang gol dan ia c3tus lebih keyakinan kepada pemain untuk terus beri tek4nan dan hasilnya gol yang cari terhasil pada babak pertama.

“Dalam aksi itu, formasi KDA FC juga berubah apabila turun bukan dengan formasi 4-4-2, sebaliknya mereka beraksi dengan corak 4-2-3-1 dan kemudian berubah formasi ke 4-1-2-3 apabila pemain nombor 8 (Rabih Ataya) bergerak di posisi sayap dan tengah,” katanya.

Pengendali dari Mexico itu menegaskan, barisan pemainnya tidak beraksi dengan corak permainan yang 4mpuh namun tetap optimis pemain skuad Harimau Selatan akan kembali konsisten selepas hanya membuat persiapan singkat menghadapi musim baharu kemp3n Liga Malaysia (Liga M).

“Saya akui kami belum berada di tahap 100 peratus namun kemenangan pertama dan mengekalkan piala berkenaan empat musim berturut-turut permulaan yang cukup membanggakan. Malah ia akan beri motivasi tinggi setiap pemain,” kata Mora.

Sumber MH