Perasaan Dan Luahan Lee Tuck Pada TFC

Kuala Lumpur: “Memori final Piala Malaysia 2018 paling manis.”

Itu yang dikongsikan oleh bekas kapten Terengganu FC (TFC), Lee Tuck apabila mengimbas kembali pengalaman manisnya sebelum ini dengan dia kini sudah mengorak langkah bersama pasukan baharu, Pahang pada musim hadapan.

Pemain berusia 32 tahun itu mengakui TFC banyak memberi pengalaman dan pengajaran berguna untuknya mencipta nama dalam Liga Malaysia (Liga-M) selepas dua musim bersama pasukan itu sejak tahun 2018.

Sebelum tahun 2020 berakhir, Tuck tekad menyimpan seribu satu harapan baharu untuk mencipta memori bersama pasukan Pahang pula pada musim depan, tetapi tidak akan pernah lupa aura final Piala Malaysia yang pernah dih4rungi pada musim 2018 ketika men3ntang Perak.

Jelasnya, walaupun selepas ini bakal bersama skuad Tok Gajah selama dua musim, tetapi kehangatan dan kemeriahan di Stadium Shah Alam pada ketika itu sentiasa menyinggah diingatan tatkala dia sedar tidak lagi akan bersama TFC pada musim depan.

“Masa mula-mula dapat tahu saya tidak lagi akan bersama TFC pada musim depan, memang saya sedih sebab saya sayangkan pasukan itu dan sudah lalui macam-macam ketika bersama sejak 2018.

“Tetapi, saya enggan toleh ke belakang lagi dan mahu melangkah ke depan selepas ini, cuma macam mana pun, benda yang saya tidak akan boleh lupa sudah pasti aksi final Piala Malaysia 2018.

“Walaupun kami t3was kepada Perak, suasana dan kehangatan yang dirasai selain persiapan menuju ke final itu cukup memberi kesan mendalam dalam hati saya.

“Stadium juga begitu penuh dengan penyokong dan itu yang paling saya akan ingat sampai bila-bila dan berharap kenangan seperti itu akan ada juga apabila saya beraksi bersama Pahang musim depan,” jelasnya.

Dia ketika ini sedang meluangkan masa bersama keluarga tercinta di kampung halamannya, England sejak bulan lalu dan menyifatkan ini adalah masa yang sangat berharga sebelum men3mpuh musim 2021 bersama pasukan baharu.

Apatah lagi, dia merasakan musim 2020 sudah cukup memberi cab4ran kepadanya dan sekeluarga dalam situasi pand3mik Cov!d-19 dan kali ini bersyukur apabila dapat membawa pulang isteri dan anaknya ke England sebelum kembali semula ke Malaysia pada Januari depan.

“Saya sangat gembira dapat berada bersama ibu bapa saya di sini, dan isteri serta anak juga rindukan mereka apatah lagi kami semua sudah mengh4rungi pelbagai cab4ran untuk hadapi Cov!d-19 pada tahun ini.

“Jadi, saya tidak mahu sia-siakan masa yang ada ini, malah anak saya sudah menginjak umur setahun setengah dan dia sangat gembira apabila dapat bertemu dengan keluarga di sini.

“Cuaca di sini sangat sejuk, dan segalanya cukup sempurna untuk saya lebih bersedia memulakan musim 2021 dengan semangat baharu apabila kembali ke Malaysia pada bulan hadapan,” tambahnya.

Sumber-MH