Status Empat Import Yang Menjadi Sandaran Sabah FC

KOTA KINABALU: Empat pemain import yang menjadi sandaran Sabah FC dalam s4ingan Liga Malaysia (Liga M) musim ini dijangka hanya dapat menyertai pasukan dalam masa terdekat, kata pengendali pasukan, Kurniawan Dwi Yulianto.

“Untuk pemain import, insyaAllah mereka akan segera bergabung (bersama) dengan kita,” katanya tanpa menyatakan sama ada mereka sempat diturunkan ber4ksi bertemu Melaka United FC (MUFC) dalam s4ingan Liga Super di Stadium Hang Jebat, Melaka Sabtu ini.

Empat import yang memp3rkuat Sabah FC pada musim ini ialah Risto Mitrevski dari Macedonia Utara, Levy Madinda (Gabon), Saddil Ramdani (Indonesia) dan Sam Garyahzon Johnson (Liberia).

Sabah FC tidak dibarisi pemain import ketika aksi persahabatan men3ntang Sarawak United FC dan Kuala Lumpur United FC baru-baru ini. Dalam aksi berkenaan ia t3rikat 1-1 dengan Sarawak FC dan kalah 1-4 kepada Kuala Lumpur United.

Dalam pada itu, Kurniawan berkata, tiga pemain tempatan tidak dapat menyertai kesebelasan utama men3ntang MUFC, Sabtu ini.

Pemain terbabit adalah Mohd Azwan Abdul Fattah (pertahanan) serta dua pemain tengah, Maxsius Musa dan N Thanabalan kerana mengalami kec3deraan.

“Azwan masih menjalani raw4tan pemul!han. Maxius pula kita masih menunggu perkembangannya kerana kita tidak mahu mem4ksa pemain jika belum 100 peratus pul!h. Pertama kerana mereka tidak dapat bermain pada tahap maksimum dan kedua ia tentunya membah4yakan diri pemain itu sendiri jika belum s3mbuh sepenuhnya,” katanya.

Bagaimanapun, Kurniawan berkata situasi dihadapi skuad Badak itu tidak menj3jaskan persiapan men3ntang MUFC sebelum disusuli pertemuan dengan Kedah Darul Aman FC di Stadium Darul Aman, Alor Setar pada 9 Mac ini.

Sumber BH