Jawapan Berkenaan Video Ngeri Yang V!ral Di Media Sosial Sejak Semalan

Kuala Lumpur: Video seorang pegawai kanan polis wanita dibvnuh k3jam yang tul4r di media sosial sejak semalam adalah tidak benar.

Ketua Jabatan Siasatan Jen4yah (JSJ) Selangor Datuk Fadzil Ahmat berkata, video yang tul4r dan mengaitkan kem4tian pegawai kanan polis wanita itu adalah p4lsu dan pihaknya sudah membuat lap0ran polis berhubung kejadian.

“Pegawai polis wanita berkenaan sudah membuat lap0ran polis berhubung perkara itu di Klang, pagi semalam.

“Video itu dianggap meng4ncam keselamatan pegawai polis berkenaan dan polis mengklasifikasikan k3s itu sebagai satu bentuk ugvtan jen4yah,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Fadzil berkata, pihaknya akan menyi4sat siapa yang menyeb4rkan dan mengaitkan gambar serta video pegawai polis wanita berkenaan di media sosial.

“K3s di si4sat mengikut S3ksyen 509 kerana perbuatan mengaibkan kehormatan, dan kertas sias4tan berhubung kejadian berkenaan sudah dibuka,” katanya.

Sementara itu, Bahagian Komunikasi Korporat PDRM ketika dihubungi memaklumkan berita yang mengaitkan pegawai polis wanita itu dengan kejadian bvnuh adalah tidak benar.

“Pegawai terbabit sudah membuat lap0ran polis bagi menafikannya,” katanya.

Semalam, gambar seorang wanita diik4t tangan serta kakinya dan dibunvh secara k3jam menjadi tvlar di media sosial, bersama dengan gambar pegawai wanita berkenaan, kononnya pegawai itu adalah m4ngsa kejadian bvnuh.

Gambar dan video ng3ri itu tulvr di laman sosial dan menerima pelbagai reaksi netizen yang mahukan kepastian berhubung kejadian.

Difahamkan kejadian berkenaan berlaku di luar negara beberapa tahun yang lalu.

Sumber-MH